Twee Provinciëntocht

Een oer-Hollandse schaatstoertocht

Afstand: 20 of 40 km

In februari 2012 kon voor de laatste keer de Twee Provinciëntocht in de Krimpenerwaard geschaatst worden. We komen steeds dichter bij de volgende tocht. Je kunt een stempelkaart kopen bij één van de 4 organiserende ijsclubs en daar direct van start gaan. Je kunt kiezen uit twee afstanden.

Startplaatsen

1. Haastrecht
    IJsvereniging: Haastrechtse IJsclub
  2. Polsbroek, Utrecht
  3. Vlist, Zuid-Holland
    IJsvereniging: IJsclub De Vlist
  4. Polsbroekerdam, Utrecht
    IJsvereniging: IJsclub Polsbroekerdam

Kijk voor actuele informatie op onze Facebookpagina: https://www.facebook.com/HaastrechtseIJsclub/

Negen Dorpentocht

11. Schoonhoven
    IJsvereniging: IJsclub De Zilveren Schaats
  12. Ouderkerk aan den IJssel

Op 8 februari 2019 was het precies 8070 dagen geleden dat de laatste Elfstedentocht werd verreden. Henk Angenent verbrak toen het record van Reinier Paping die zichzelf na 1963 het langst Elfstedentochtwinnaar mocht noemen.

Op zaterdag 4 januari 1997, de dag van de laatste Elfstedentocht, werd ook de laatste Negen Dorpentocht verreden. Voor ‘onze’ tocht geldt ook dat we er nog nooit zolang op hebben moeten wachten.

Jeen van den Berg, winnaar Elfstedentocht 1954, kon altijd zo mooi zeggen: “elke dag komt een nieuwe Tocht een dag dichterbij”. Laten we die gedachte koesteren want `hoop doet leven!`